11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


dba.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz/Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu dersin sonunda öğrenci net olmayan durumlarda farklı paydaş bakış açılarını inceleyebilecektir.
  • Bu dersin sonunda öğrenci müzakere sürecini bilimsel bir şekilde planlayabilecektir.
  • Bu dersin sonunda öğrenci müzakere sürecinde ortaya çıkan durumlar için strateji ve taktikler geliştirebilecektir.
  • Bu dersin sonunda öğrenci farklı müzakere biçimlerine uygun strateji ve çözümler geliştirebilecektir.
  • Bu dersin sonunda öğrenci grup kararları üzerinde müzakerenin rolünü değerlendirebilecektir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
X
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Müzakerenin Temelleri Thompson, L. L. The Mind and Heart of the Negotiator. Pearson/Prentice Hall.

Fisher, E. And William, U. (1991). Getting to Yes: Negotiating Agreement Without Giving in New York: Penguin Books.

Katrinli, A., Gunay, G. ve Güneri Çangarlı, B. (2009). Deneyimsel Öğrenmesnin İşletme Eğitimindeki Yeri ve Eğitim Oyunlarının Rolü, İEU Yayınları,024

2 Müzakerenin Temelleri Thompson, L. L. The Mind and Heart of the Negotiator. Pearson/Prentice Hall.

Fisher, E. And William, U. (1991). Getting to Yes: Negotiating Agreement Without Giving in New York: Penguin Books.

Katrinli, A., Gunay, G. ve Güneri Çangarlı, B. (2009). Deneyimsel Öğrenmesnin İşletme Eğitimindeki Yeri ve Eğitim Oyunlarının Rolü, İEU Yayınları,024

3 Bölüm 1: Müzakerenin Doğası Thompson, L. L. The Mind and Heart of the Negotiator. Pearson/Prentice Hall.

Fisher, E. And William, U. (1991). Getting to Yes: Negotiating Agreement Without Giving in New York: Penguin Books.

Katrinli, A., Gunay, G. ve Güneri Çangarlı, B. (2009). Deneyimsel Öğrenmesnin İşletme Eğitimindeki Yeri ve Eğitim Oyunlarının Rolü, İEU Yayınları,024

4 Bölüştürücü Stratejiler ve Taktikler Thompson, L. L. The Mind and Heart of the Negotiator. Pearson/Prentice Hall.

Fisher, E. And William, U. (1991). Getting to Yes: Negotiating Agreement Without Giving in New York: Penguin Books.

Katrinli, A., Gunay, G. ve Güneri Çangarlı, B. (2009). Deneyimsel Öğrenmesnin İşletme Eğitimindeki Yeri ve Eğitim Oyunlarının Rolü, İEU Yayınları,024

5 Bölüştürücü Stratejiler ve Taktikler
6 Bütünleştirici Stratejiler ve Taktikler Thompson, L. L. The Mind and Heart of the Negotiator. Pearson/Prentice Hall.

Fisher, E. And William, U. (1991). Getting to Yes: Negotiating Agreement Without Giving in New York: Penguin Books.

Katrinli, A., Gunay, G. ve Güneri Çangarlı, B. (2009). Deneyimsel Öğrenmesnin İşletme Eğitimindeki Yeri ve Eğitim Oyunlarının Rolü, İEU Yayınları,024

7 Müzakere Stratejileri ve Planlama Thompson, L. L. The Mind and Heart of the Negotiator. Pearson/Prentice Hall.

Fisher, E. And William, U. (1991). Getting to Yes: Negotiating Agreement Without Giving in New York: Penguin Books.

Katrinli, A., Gunay, G. ve Güneri Çangarlı, B. (2009). Deneyimsel Öğrenmesnin İşletme Eğitimindeki Yeri ve Eğitim Oyunlarının Rolü, İEU Yayınları,024

8 Algı, Kavrama ve Duygu
9 Ara Sınav Thompson, L. L. The Mind and Heart of the Negotiator. Pearson/Prentice Hall.

Fisher, E. And William, U. (1991). Getting to Yes: Negotiating Agreement Without Giving in New York: Penguin Books.

Katrinli, A., Gunay, G. ve Güneri Çangarlı, B. (2009). Deneyimsel Öğrenmesnin İşletme Eğitimindeki Yeri ve Eğitim Oyunlarının Rolü, İEU Yayınları,024

10 İletişim Thompson, L. L. The Mind and Heart of the Negotiator. Pearson/Prentice Hall.

Fisher, E. And William, U. (1991). Getting to Yes: Negotiating Agreement Without Giving in New York: Penguin Books.

Katrinli, A., Gunay, G. ve Güneri Çangarlı, B. (2009). Deneyimsel Öğrenmesnin İşletme Eğitimindeki Yeri ve Eğitim Oyunlarının Rolü, İEU Yayınları,024

11 Müzakere Gücünü bulmak ve Kullanmak Thompson, L. L. The Mind and Heart of the Negotiator. Pearson/Prentice Hall.

Fisher, E. And William, U. (1991). Getting to Yes: Negotiating Agreement Without Giving in New York: Penguin Books.

Katrinli, A., Gunay, G. ve Güneri Çangarlı, B. (2009). Deneyimsel Öğrenmesnin İşletme Eğitimindeki Yeri ve Eğitim Oyunlarının Rolü, İEU Yayınları,024

12 Etkilemek Thompson, L. L. The Mind and Heart of the Negotiator. Pearson/Prentice Hall.

Fisher, E. And William, U. (1991). Getting to Yes: Negotiating Agreement Without Giving in New York: Penguin Books.

Katrinli, A., Gunay, G. ve Güneri Çangarlı, B. (2009). Deneyimsel Öğrenmesnin İşletme Eğitimindeki Yeri ve Eğitim Oyunlarının Rolü, İEU Yayınları,024

13 Koalisyon ve Çoklu Müzakere Süreçleri Thompson, L. L. The Mind and Heart of the Negotiator. Pearson/Prentice Hall.

Fisher, E. And William, U. (1991). Getting to Yes: Negotiating Agreement Without Giving in New York: Penguin Books.

Katrinli, A., Gunay, G. ve Güneri Çangarlı, B. (2009). Deneyimsel Öğrenmesnin İşletme Eğitimindeki Yeri ve Eğitim Oyunlarının Rolü, İEU Yayınları,024

14 Arasınav 2 Thompson, L. L. The Mind and Heart of the Negotiator. Pearson/Prentice Hall.

Fisher, E. And William, U. (1991). Getting to Yes: Negotiating Agreement Without Giving in New York: Penguin Books.

Katrinli, A., Gunay, G. ve Güneri Çangarlı, B. (2009). Deneyimsel Öğrenmesnin İşletme Eğitimindeki Yeri ve Eğitim Oyunlarının Rolü, İEU Yayınları,024

15 Uygulama Thompson, L. L. The Mind and Heart of the Negotiator. Pearson/Prentice Hall.

Fisher, E. And William, U. (1991). Getting to Yes: Negotiating Agreement Without Giving in New York: Penguin Books.

Katrinli, A., Gunay, G. ve Güneri Çangarlı, B. (2009). Deneyimsel Öğrenmesnin İşletme Eğitimindeki Yeri ve Eğitim Oyunlarının Rolü, İEU Yayınları,024

16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
5
Portfolyo
Ödev
2
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
2
40
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
3
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
2
12
Portfolyo
Ödev
2
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
2
12
Final Sınavı
    Toplam
161

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 İşletme alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak ve stratejik düşünmeyi prensip haline getirmek X
2 İşletme alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek,  bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek X
3 İşletme alanında öğrendiklerini firma/kurum bünyesinde analiz etmek, yorumlamak, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak X
4 İşletme alanında öğrendiği kavram ve düşünceleri, ulusal ve uluslararası boyutta yorumlamak, karşılaştırmalı ve disiplinler arası analiz yapıp uygulamak X
5 İş hayatında kalite ve üretkenlik ilkelerini bilmek ve uygulamak X
6 Inovatif/yaratıcı ve yenilikçi düşünmek,  öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, yeni ve alışılmamış ortamlara da uygulamak X
7 Liderlik vasıflarını kazanmak ve başarı ile uygulamak X
8 Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak X
9 Bulunduğu bölgenin ekonomisini çok iyi tanımak, hem yerel hem de küresel düşünüp, öğrenileni uygulamak X
10 İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, işletme alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak X
11 Bir yabancı dili kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurmak (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) X
12 İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek X
13 İşletme alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010